Fish стопли Пловдив с голямото си шотландско сърце

Публикувано на: 2012-09-22

Легендарният екс-фронтмен на Marillion пя с оркестър за първи път в над 30-годишната си кариера именно в пловдивския Античeн театър.

21.09.2012 г., Пловдив, Античен театър, организатор Община Пловдив, Radio Tangra Mega Rock

Комбинацията Античен театър плюс Fish, плюс оркестър обещаваше нещо повече от стандартен рок концерт, а и самият Derek Dick беше убеден, че преживяването ще бъде невероятно, когато го интервюирахме месец по-рано. Единствените ни опасения бяха свързани с евентуалния дъжд, който успя да развали плановете на друг прогресив великан, Ian Anderson от Jethro Tull, преди пет години, но този път времето се смили и само ни измъчи с малко хлад, срещу който ни подкрепиха добре заредените барове.
Безкомпромисен в борбата срещу студа, екипът на Про-Рок заема места в римския театър и се подготвя за представлението, а мислите за историята на мястото и всичкото изкуство, което е представяно тук преди толкова много векове, са ефективно притъпени в зародиш. По подобен начин се борят и близо две хиляди души, а нарастващата глъч постепенно поглъща парчетата на Тото, без които българската апаратура явно не може да започне какъвто и да е концерт. Десетина минути след обявения начален час, на сцената се появяват музикантите от бандата и откриват с продължително интро, за да въведат големия шотландец. Faith Healer, кавърът на The Sensational Alex Harvey Band, е сред добрите попадения в соловата кариера на Fish и идеален концертен отваряч, а вокалистът не губи време и още на първото соло се качва при феновете си, над които стърчи чувствително. Не е трудно да обикнеш гиганта с нежно сърце и любовта между фенове и точно този артист е особено силна и взаимна вече 30 години. Нищо, че не обелва и дума на български, както самият той признава: „Не знам български и никога няма да го проговоря, на 54 съм и все още се затруднявам и с английския!” След Credo следва и първата мерилиънска класика за вечерта – Assassing от албума Fugazi, и въпреки, че вокалният диапазон на Fish е видимо изтънял, парчето изпъква ярко сред преобладаващо соловите песни в сета. Които пък доказват доколко е зависим поетът от музикалните партньори, с които си сътрудничи. Не случайно парчетата от дебютния Vigil In A Wilderness Of Mirrors са най-качествените му творби след напускането на Marillion. Vigil…е единственият солов диск на Fish, записан с голям бюджет и под шапката на EMI, и преди 22 години постига последния чарт успех на гиганта като влиза в топ 5 на Англия. Все пак в донякъде неравния му каталог се намират достатъчно добри композиции, за да се запълни един чудесен концертен сет и Античният театър чува повечето. А между песните вокалистът ни поздравява със „Slainte Mhath!” (което си е Наздраве! на чист шотландски) и отпива българско винце, като невинно отбелязва „Римляните биха одобрили.” Феновете отвръщат с типичните за всеки свързан с Marillion концерт подвиквания за епоса Grendel от далечната 82-ра, отразени от Fish с небрежното „Fuck Grendel!” (песента за последно е изпълнена на фестивала в Рединг през 83-та – бел. авт.).

Fish

С напредването на вечерта историите му стават все по-интересни: от загадъчният татуиран Marillion маниак, убит от американското правителство и възпят с парчето Brother 52 до депресиращата картина, описана в посветената на войната в Босна The Perception Of Johnny Punter. Това е и песента, в която се включват нашите хора: Пловдивската Филхармония с диригент Левон Манукян, а аранжиментите им подсилват композициите точно там, където са на път да доскучаят. Оркестърът забива AGentleman’s Excuse Me, Vigil и Clichе от гореспоменатия дебют, а грандиозният финал е отреден на Lavender от Misplaced Childhood, което е чувствително удължено с добавения реприз Blue Angel от същия албум, дефиниция на жанра нео прогресив. Действително, нито една от тези композиции не е била оркестрирана преди, което прави концерта толкова специален, колкото ни обеща Fish в бр. 94 на Про-Рок. Дори не мисля да опитвам да опиша колко е приказна и вълшебна атмосферата в Античния театър, както гласи популярното клише: „Трябва да си там!” А бисът – емоционалното, макар и малко нестабилно, The Company, изпрати всички, които бяха там, с блестящи очи и усмивки по лицата. Да, гласът на Fish отдавна не е това, което беше, и не биваше точно Fugazi да отпада от сетлиста. The Company пък може би позагуби от въздействието си без оркестрациите от оригинала... Концертът на Fish не беше перфектен, но одухотвореното и непринудено присъствие на артист от такава класа е достатъчно, за да превърне всеки гиг в събитие, а ние вече очакваме следващото.

  • бандометър: 9
  • фенометър: 9
  • публика (според организаторите): 2000 души

Fish

 

Коментари (2)
Коментарите са на публикуващите ги. Про-Рок не носи отговорност за съдържението в тях.
#2
Ха-ха - 2012-11-14 20:23:51

2000  души  :) 
Бехме  не  повече  от  800!   
Тангра  лъжците!

#1
Faiyaz - 2012-10-14 11:12:40

Home  run!  Great  slugging  with  that  asenwr!


| Страница 1 |

онлайн магазин за музика

  • 34.00 лeвa
    PRIMITIVE MAN/ UNEARTHLY TRANCE SPLIT VINYL (LP BLACK)
  • 24.00 лeвa
    PRIMITIVE MAN/ UNEARTHLY TRANCE SPLIT (CD US-IMPORT)
  • 34.00 лeвa
    PIG DESTROYER HEAD CAGE VINYL (LP BLACK)
  • 24.00 лeвa
    PIG DESTROYER HEAD CAGE (DIGI US-IMPORT)
  • 34.00 лeвa
    OUTER HEAVEN REALMS OF ETERNAL DECAY VINYL (LP BLACK)